maanantai 7. lokakuuta 2013

Yllätysten ja ihmettelyjen päivä

Ajoin aamulla Juvalle jossa katsastin auton. 
Ja se meni läpi melkein 100 prosenttisesti. Yksi huomautus - kuskin puolen parkkivalo edestä oli simahtanut, tänään varmaan.
Vaihto uuteen: Johonkin toiseen Rellun Megane malliin otetaan ensin etupörä pois ja sitten sisäpuolen "lokarit" ja sieltä löytyy pieni reikä jonne saa käden että saa lampun irti ja uuden tilalle.
Se on nk. 45 min työ - johon menee yleensä tunti.
Omastani en nyt tiedä miten sen teen.

Yllätystä ja ihmettelyä ihan riittävästi - mutta kuten katsastus mies sanoi - euroilla siitä kyllä selviää.

Joudun lähtemään Mikkeliin joten päätin mennä sinne sitten tänään kun päivä oli jo "mennyt"
Etsin neljästä eri liikkeestä 20 mm asennusputkea sähköille, sellaista kiepissä olevaa. Tarve olisi sen 10 metriä. Missään ei ollut mitään myytävänä.  Hong Kong liikkeessä olisi ollut (muistini mukaan) - sen 50 metriä, vai olisiko ollut 25. Joten en nyt sitten saa koppini päädyn kipsilevyjä kiinni.
Ihmettelin että miten voi olla että niin monesta liikkeestä kaikki oli loppu? Joku on varmaan ostanut kaupungista kaiken (Venäläiset?). Honkkarissa en nyt käynyt kun tiesin mitä siellä on. Ties vaikka sekin olisi ollut loppu.

Kävin sitten apteekissa ja seurailin valotaulua - ja sitten todella ihmettelin!
Nicorette - ne tupakan korvaavat jutut. Nyt niillä on uusi tuote - INHALAATTORI! Osta sellainen, vedä sitten keuhkot nikotiinia täyteen kuten astmalääkettä ja ole sitten  onnellinen!

Ajattelin sitten niitä sähkötupakoita!
Kaikki asiantuntijat, lääkärit ja lupavalvonta kauhistelee moista keuhkoon hengittämistä, NIKOTIINIA!
Ja nyt sitä saa oikein apteekista - inhalaattorina! Sille on siten myyntilupa annettu!

Kyllä minä siitä yllätyin ja ihmettelin kuten seuraavasta, samalla reissulla, samassa apteekissa
Olin uusimassa reseptejäni - ja yksi tekee myös loppujaan. Jäljellä on vielä mutta ajattelin ostaa saman tien lisää.
Ei onnistunut. On olemassa sellainen 14% (prosentin) sääntö. Koska minulla on enemmän kuin tuo 14% en voi ostaa varastoon siten että saan siitä sen KELA korvauksen. Minun pitää odottaa vielä 2 päivää että voisin sen ostaa!
Se ei huomioi, tuo KELA siis että matkaa Mikkelin apteekkiin on sen 45 km - suuntaan.

Olen ostanut lääkkeeni 1kk annokset kerrallaan. Jos ostaisin sen 3 kk minulla olisi enemmän pillereitä varastossa sen 14% säännön avulla. Ja se on KELA sääntöjen mukaan OK, mutta ei että minulla on 14% 1 kk lääke määrästä!

Miksi minä ostaisin 3 kk lääkkeet kun siitä ei saa määräalennusta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti