tiistai 22. tammikuuta 2013

iMac huolto Gigantin kautta

Tämä pieni "saideri" - siis sivu jutu on siihen kun keväällä ostamani iMac otti ja alkoi tuomaan esiin ei toivottuja ominaisuuksia muutaman kuukauden jälkeen - josta olen jo kirjoittanut.

Jätin sen sitten viho viime torstaina, 17.01 Giganttiin reklamaationa.
18.01 sain puhelun johon vastasin vasta tuntien päästä. Halusivat salasanan järjestelmään. Kun soitin takaisin sitä ei enää tarvittu - lukivat näköjään reklamaationi ja totesivat sitten ihan fyysisesti että ruutu on rikki jota eivät voi korjata joten se lähetetään "Applelle" - myös näppis.
Gigantilla on seurantajärjestelmä asiakailleen netin kautta - ihan hieno juttu jos sitä päivitetään. Ainakin Tekstiviestit toimivat tapahtumista mainiosti!

Tänään tiistaina, 22.01 sain ilmituksen että laite on lähetetty Apple huoltoon ja että odotus aika on noin 2 viikkoa. Tänään myös koko Gigantin netti oli nurin tai antoi ilmoituksen etusivulla että maksuani ei voida vahvistaa.

Katotaan sitten miten tässä käy niin ajan kanssa ja muutenkin ja jos Apple korjaa oman vikansa.
Epäilen että eivät korjaa koska he voivat ehkä todetaa itselleen että laite on saanut tupakan savua.

Taasen, ihan fyysisesti, fysikaalisesti tupakan savu eikä mikään muu ilmaston kemikaali pääse, ei voi päästä näyttöpaneelin sisään - minun tietääkseni koska niiden pitäisi olla hermeettisesti suljetut.

Niin ja sitten oli se eternet ongelma kuten bluetooth ym. Miten se tupakansavu voi vaikuttaa niiden toimivuuteen?

Katotaan nyt sitten miten käy - päivitän tätä sen mukaan miten saan viestejä heiltä ja milloin saan koneeni tai vastaavan takaisin.
Kaikki tiedot on toki onneksi tallella - kahdella eri kovalevyllä varmuuskopiona. Mutta siihen en luota 100% koska se on Applen systeemi.

1 kommentti:

  1. Mäkkini meni sitten jonnekin huoltoon, SCF huolto josta sitten tuli viesti että on tilattu varaosia ja niitä sitten odotellaan. Jotain sitten taisi olla uudessa koneessani rikki.

    VastaaPoista