torstai 10. joulukuuta 2009

Kaupankäyntiä välillä

Ukko-Tonttu yrittää nyt realisoida osan omistustaan, kumpikin on tarpeeton ja sille rahalle on todella käyttöä.


Ensin mynti linjalla on Puutarhajyrsin, Keskon Caravan, 5 heppanen jossa on lisäksi kumi- ja metalli pyörät sekä multa aura.
Parin vuoden aikana sillä on ajettu noin 7 tuntia.  Osa keväällä, sitten syksyllä, kahteen kertaan.
Siihen saa, jos haluaa (Keskolta) myös lumiauran ja ketjut kumipyörille.

Hinta noin puolet siitä mitä toissa vuotena maksoin. maksoin, siten € 500.

Tulevana kesänä systeemit muuttuvat puutarhassamme siten että moiselle vekottimelle ei vain kerta kaikkiaan ole käyttöä.

Toinen juttu joka lähtee on kaupunkilaisen loma-asunto - eli veneeni.
Sen runko on tehty ammattilaisille, 1978 - kovaan avomeri käyttöön; 7.5x2.5x0.8 metriä. Purin pois entiset hyttirakenteet ja kuidutin uudet muotissa.
Olen ko. veneen toinen omistaja.

Ajoin sillä uudella systeemillä (rakenteet) - katsastettuna pari vuotta kun sitten muutimme tänne Sisä-Suomeen.
Nyt sille ei ole käyttöä. Tällä tontilla on nyt systeemit jotka vievät kaiken ajan - ja vievät myös kaikki rahat.


Viereinen kuva: 
Ajohytin edessä olevan hytin leikkasin pois. Kun sen aikoinaan tein - ahtaasti pressun alla venekerhoni varikolla,  - siitä tuli vain yksinkertaisesti susi. Siellä hytissä  oli kuitenkin hyvät makuutilat kahdelle.
Ajohytissä (Wheel House) on tilat 2-3:lle ja taakse jos hytin tekee, on tilat parille, kolmelle  lapselle. Tai jäävarasto kalastajalle.
Ajohytissä on WC/Suihku koppi. Riittävä koko tällaiselle isolle (120 kg) miehelle. Toki - kuten arvata saattaa - sekään ei ole valmis ja painevesi puuttuu. Toki, kemiallinen WC on.

Sisustus on tekemättä ja tässä vaiheessa ostaja voi päättää millaisen haluaa.
Avoimen etuosan, tai hytin.
Avoimen takaosan tai hytin.
Kummatkin avoimena.
Kumpaankin hytin.

Hinta ei ole edes rungon vertaa, ja siinä on myös hyvä 40 hp diesel kone ym. Toki hieman äänekäs se on kun on 2 pyttynen.
Runko on puoliliukuva eli mennään aika nopeaan tahtiin jo  pienillä kierroksilla. Se ei ole myöskään tehnyt tuttavuutta kivien kanssa.

JA sen hinta on vain 4999 euroa täältä haettuna. Rahat käteen (tai tilille) ja veneen saa viedä mennessään.
Vanhoja puuveneitä kuidutettuna myydään kalliimpaan hintaan! Ja kaikki sisustan puuosat ovat lahoja ja homeessa.



Viereisestä kuvasta näkee veneen peräprofiilista sen että se EI OLE perinteinen "fiskari".
Se on nopeammalle veneelle tehty - tässä tapauksessa puoliliukuva jonka saa oikealla moottori valinnalla kevyesti "plaaniin", OK, melkein kuitenkin - siten puoleen siitä. Se on se "puoliliukuvan" ominaisuus - ei mene täysin plaaniin, mutta ei ole uppoumarunkoinen myöskään.
Se on SE taloudellisin tapa edetä paikasta A kohti B ja silleen.

Toisaalta kölirakenne mahdollistaa myös sen että siitä voi tehdä moottoripurjehtijan, eli liikutaan eteenpäin purjeilla.
Silloin pitää toki pilssiin lisätä hieman lyijyä. Tilaa on.

PS: Laita vaikka Google hakuun "puoliliukuva vene".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti